Последни данни от разследването на катастрофата на Ту-154


Последни данни от разследването на катастрофата на Ту-154Министерството на отбраната на Русия съобщи, че данните от основното бордово записващо устройство на падналия в Черно море Ту-154 са разчетени от експертите на Централния научно-изследователски институт на ВВС, съобщи РИА „Новости“, цитирана от „Руски дневник“.

В съобщението се отбелязва, че контейнерът, в който се намира прибора, е открит в добро състояние.

„След извършено почистване с дестилирана вода, започна неговото разшифроване“, информираха от ведомството.

В зоната на падналия самолет беше открита и втората част на двигателя и части от крилете на лайнера, съобщи ТАСС.

Според информацията от записващото бордово устройство, самолетът е паднал със скорост над 500 км/ч, като в момента на трагедията се е опитвал да извърши маневра надясно, а носът му е бил силно наведен надолу.

„Катастрофата е станала в момент, когато пилотите са се опитвали да изключат механиката, защото в това положение се увеличава подемната сила на крилата. При това, засега по непонятни причини, самолетът е летял под голям ъгъл. По всичко си личи, че падането е станало по време на маневрата надясно. В резултат на всичко това, той се сблъскал с повърхността на водата при скорост 510 км/ч“, съобщават от руското Министерство на отбраната.

ТАСС съобщава, че друг източник, близък до разследването на трагедията, дава информация, че Ту-154 се е движел под голям ъгъл на тангажа (това е ъгълът между оста от носа до опашката и хоризонталната плоскост) и това го е люшкало на една и после на друга страна. При голям ъгъл на тангажа („задран нос“) лайнерът може да има критични показатели и да изгуби подемната си сила.

Анализаторите не изключват възможността катастрофата да е станала в резултат на комбинация от няколко причини едновременно – грешка на екипажа и проблем с единия от двигателите, например.

Според бившия зам-главнокомандващ на ВВС на Русия генерал-полковник Николай Антошкин, причината за падането на самолета е неизправност в топлинната система на самолета, в това число скъсан тръбопровод или разпределителна клапа.

Както отбелязват журналистите от Life, които публикуваха разшифрования разговор от черната кутия, след възникналата тежка ситуация на борда, екипажът е предприел всички възможни действия, нужни за спасяването на самолета. Според специалистите, някои думи не се чуват добре заради силния звук за сигнализация. Но последната фраза преди падането на машината, която е записана на бордовото записващо устройство е „Командире, ние падаме!“

Малко по-рано през деня руското министерство на отбраната съобщи за намерени три други фрагмента от самолета. Парчетата се били на 1,5 км от брега, в района на Сочи.

Posted on 28.12.2016, in Анализи, Общество and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. има 1 коментар.

  1. НИЩО НОВО

    Когато научим причината за гибелта на подводница „Курск”, тогава ще научим и причината за падналия руски военен самолет Ту-154 . . .

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: