По земя и въздух: С какво пътува руският държавен глава (видео)


По земя и въздух: С какво пътува руският държавен глава (видео)Миналата седмица прессекретарят на руския президент Дмитрий Песков заяви, че Владимир Путин има пренатоварен график, но придвижването му в руската столица няма да създаде проблеми за шофьорите, тъй като той ще използва хеликоптер. Путин активно използва този вид транспорт вече няколко години, като оставя бронираните автомобили в специалните паркинги. Руското издание „Лента“ хвърля поглед към това с какво обикновено пътува руският президент.

Да летиш над задръстванията

През 2012 г. Путин заяви, че се отдалечава от Кремъл, за да не създава задръствания с кортежа си, и се установи в резиденция в Новое Огарьово, а премиерът Дмитрий Медведев започна да използва хеликоптер. До Дома на съветите (сградата на руското правителство) бе построена хеликоптерна площадка, но половин година по-късно прессекретарят на Путин заяви, че промените са били излишни, а задръстванията в столицата не са намалели. Въпреки това е оборудвана хеликоптерна площадка и до Кремъл.

Путин предпочита родната техника и лети предимно с хеликоптери Ми-8, докато Медведев си пада повече по чуждестранните производители и е бил забелязан да използва италиански Agusta Westland. Властите обясняват избора а тази компания с плановете ѝ да произвежда и обслужва хеликоптерите си в Русия.

В същото време от холдинг „Руски хеликоптери“ (Вертолеты России) разработват нова модификация на „Ми“ за особено важни особи. Преди няколко години Владимир Путин демонстрира макет на салона на новите хеликоптери – с кожени седалки и диван, декоративно осветление, огромен телевизор и всевъзможни битови уреди: от кафеварка до хладилник, плюс максимална шумоизолация. На миналогодишното изложение МАКС руският президент разгледа вече готовия образец и дори покани в него принца на Обединените арабски емирства. Очевидно е имало с какво да впечатли свикналия с разкоша монарх, коментират от „Лента“.

Специален гараж

По душа Путин се движи с Mercedes-Benz S600 Pullman, като Федералната служба за охрана (ФСО) разполага с 11 такива автомобила. Автомобилите Mercedes-Benz S600  на ФСО са 48 на брой – всеки на стойност от 6 до 64 млн. рубли. Именно преди церемонията по тържественото встъпване на Путин в длъжност през 2004 г. се провежда смяната на поколението автомобили на руския президент.

Путин се е возил не само с лимузини, но и на микробуси, а след като стана президент значително увеличи пътуванията си в страната. За целта бе произведен микробус със специална защита за 8-10 души, в който президентът да може да пътува със съпровождащите го официални лица.

Всички автомобили са регистрирани към ФСО и се съхраняват в „Специален гараж“. Историята му започва от 1921 г., когато се отделят няколко автомобила лично за Ленин, но реално за рождена дата може да се смята 1906 г., когато е открит Императорския моторизиран гараж.

Задължителните компоненти на президентските автомобили са бронирано купе, система за аварийно движение (автомобилът може да се движи минимум 30 км със скорост 80 км/ч, дори и четирите гуми да са спукани), както и система за контрол на качеството на въздуха и други битови удобства. През 2016 г. журналисти имаха възможността да се запознаят отблизо с автомобилите на руския държавен глава по случай годишнината на Специалния гараж.

Шофьорите на президента

Кандидатите преминават сериозен психологичен и физически подбор, както и тренинг по шофиране в екстремни условия. Шофьорът прекарва доста време в оперативното подразделение на ФСО, след което управлява автомобил за съпровождане и едва след това може да кандидатства за шофьор на президента или премиера. Процесът може да отнеме от 7 до 15 години.

Руският президент има над десетима шофьори. Те тренират ежеседмично, като сред задачите им стрелба по време на движение, управление н автомобилен симулатор, имитиращ лед, водна преграда и взрив. Работният ден на шофьора започва с медицински преглед, инструктаж и разглеждане на последните ПТП-та в Москва. Те рядко попадат в инциденти, а и по правило президентският кортеж се движи по празни улици.

В Русия от съображения за сигурност при преминаването на президентския кортеж не се поставят номера в предната част на автомобилите. За хората по посока на движението се оказва трудно да се ориентират сред няколкото еднакви автомобила. Задните номера са нужни за ориентиране на охраната. Тази традиция се е запазила от времето на Йосиф Сталин. При визитите в чужбина всичко зависи от това как е настроена приемащата страна.

Нов мандат с нов автомобил

Държавният глава трябва да се движи с автомобил родно производство, бихме си помислили. Но по правило тук става въпрос само за бронирани версии на серийни модели. Малко са страните, които произвеждат специални правителствени лимузини, а все пак те са визитна картичка на държавата.

В края на 2017 г. – началото на 2018 г. Специалният гараж трябва да се сдобие с първите автомобили по проект „Кортеж“, което означава, че обществеността ще ги види най-вероятно при следващото тържествено встъпване в длъжност на руския президент.

Проектът „Кортеж“ стартира по заповед на правителството през 2013 г., като се планира да се създаде търговски ефективно производство на лимузини, седани, джипове и минивани. Според замисъла и обикновени хора, разполагащи с нужните средства, ще могат да се сдобият с автомобил като на президента. Но по-малко защитен. Очаква се към 2020 г. да се произвеждат по 4-5 хиляди коли от всички топове на проекта „Кортеж“. През 2015 г. от руския бюджет за целта са отпуснати 3,6 млрд. рубли, а през 2016 г. – още 3,7 млрд.

Най-секретният авиоотряд

Руските власти не само се возят, но и плават, летят, а понякога се предвижват с всъдеходи по труднодостъпни местности или дори се потапят с батискафи. Клиенти на Специалния авиопарк „Русия“ са президентът, премиерът, външният министър, говорителят на Държавната дума, руският патриарх и други висши длъжностни лица. С тези самолети се превозват и журналисти към Кремъл, делегации, служители на пресслужбата.

Основните самолети в авиопарка са Ил-96-300 и Ту-214. Скоро към тях ще се присъединят и няколко Sukhoi Superjet 100. Има и самолет, оборудван със специални системи за комуникация, които предоставят на президента възможност да води преговори или да управлява руските ядрени сили в зашифрован режим. В отряда има главно руски самолети, а полетите се осъществяват от летище Внуково-2.

Основният президентски самолет е значително модернизирана версия на пътнически Ил-96 от 1996 г. Той е оборудван така, че президентът да може да изпълнява всичките се основни функции от него. В случай на нужда той може да се използва и за срещи и преговори на международно ниво.

Административният отдел на руския президент разполага също с две яхти, три кораба, седем катера и един ветроходен катамаран. Необичайните транспортни средства, ползвани от руския държавен глава, се предоставят и на други организации. Например батискафът, с който Путин се потопи в Черно море, е регистриран към Руското географско дружество.

Източник: http://www.fbr.bg

Posted on 07.06.2016, in Видео, Общество and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: