Кримският мост нагази в морето


Кримският мост нагази в моретоЗапочна изграждането и инсталирането на главните носещи опори в морския отсек на Кримския мост през Керченския пролив. Досега строителството се извършваше главно по суша, като първите пилони бяха забити от западната страна на остров Тузла. Работата е крайно сложна и трябва да се изпълнява с ювелирна точност. По моста ще минават две магистрали — автомобилна и железопътна.

На място е доставено най-модерното необходимо за сложното съоръжение оборудване: 300-тонен кран, вибросонди с различна мощност и 45-тонен хидравличен чук. Технологията позволява да се избегнат неблагоприятните природни условия, които често възникват в морето.

Устойчивостта на конструкцията се подлага на изпитания и в лабораторни, и в реални естествени условия. Носещата сила на пилоните се проверява с прилагането на динамични, акустични и ултразвукови методи. На тях се поставят датчици, които фиксират амплитудата и честотата на колебание на метала в момента на тяхното забиване в грунда на морското дъно. След това тръбите на пилоните се запълват частично с бетон и отново се проверяват данните.

Още на стадия на проектиране голямо внимание бе отделено на екологичните и климатичните особености на района. Сега строително-монтажните работи се извършват далеч от крайбрежието на дълбочина 4 м и много се внимава да не се навреди на рибата, която хвърля хайвера си в Таманския залив и край Керч.

Отчитат се и най-страшните капризи на времето: ледове, бури, урагани. Съоръжението трябва да издържи и на такива природни явления, които се случват много рядко — например веднъж на 50 – 100 години.

Специално бяха изследвани хидрометеорологичните условия и ледовете, които се образуват в Азовско и Черно море. Установено бе, че максималната дебелина на ледените блокове може да достигне до 70 – 80 см и колкото и рядко това да се случва мостът трябва да издържи на техния натиск.

Строителството е в пълен ход и по суша и по вода. Вече са готови 16 отсека — 7 за автомобилната магистрала и 9 за железопътната, монтирани са над 800 пилона.

Кримският мост над Керченския пролив ще бъде най-дългият на територията на Русия. През декември 2018 г. по него трябва да тръгнат първите автомобили, а през 2019 г. — влаковете.

 

Източник: „Русия днес“

Posted on 24.05.2016, in Икономика and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: