ЕВРЕИТЕ МАСОВО НАПУСКАТ УКРАЙНА


ЕВРЕИТЕ МАСОВО НАПУСКАТ УКРАЙНАПрез 2014 г. пет хиляди евреи напуснаха Украйна. През първите три месеца на тази година миграцията се увеличи с рекордните 215%.

Причината за това явление според аналитици е засилването на антисемитските настроения, тъй като действащата украинска власт поддържа радикалния национализъм и героизира батальоните на ОУН-УПА, които по времето на Втората световна война сътрудничеха на фашистите и участваха в етническите чистки.

Такова съдържание има писмото на шефа на Европейската еврейска асоциация Менахем Марголин до президента на Еврокомисията Жан-Клод Юнкер; Марголин призова официалния Евросъюз да реагира на „възраждането на традициите на нацистка Германия”.
Според отчета на специалната комисия в Европейската еврейска асоциация в много области на Украйна се забелязват нарушения на правата и свободите на евреи: закриват се еврейски организации и училища, разрушават се исторически и културни паметници, в много градове се чуват призиви за насилствено „очистване” на страната от евреите и пр.
Въпреки немалките лобистки възможности на световните еврейски асоциации, западните лидери продължават да игнорират катастрофалното положение на еврейския народ в Украйна и да търсят съмнителни политически изгоди от развитието на украинския неонацизъм.

 

Steven Laack

Източник: Издателство „Распер“

Реклами

Posted on 27.05.2015, in Общество and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 коментар.

  1. Гуньо Простия

    Тези събития се повтарят периодично на тази земя повече от 10 века. Началото им е свързано с едни продажби на жители-християни от местното население в робство по робските пазари от херсонски евреи. Ето какво съобщава един автор по тази тема. „неудобрението към Евреите, възникнало между християните в XI век, заради тяхната търговия с роби-християни, се превърнало в ненавист през XII век. По повод на тази търговия благочестивите йерарсите и учителите проповядвали християните да не продават на евреите роби или пленници-християни и да не позволяват на евреите да продават християни на другоземци, а да се стараят всячески да откупуват от търгашите-жидове пленниците и робите – християни. Към числото на съчиненията срещу евреите по това време се отнасят: словото на руския митрополит Иларион, за вехтия и новия завет, където се говори против юдейството; също и писмото на Св. Θеодосiя до княз Изяслав о воскресном днh и о постh в среды и п#тка, което започва така:
    “что възмыслиль если, боголюбивый княже, въпрошати меня некнижна и худа о таковh вhщи? Съ того времени какъ Богъ нашъ нисшелъ на землю, все Iудейское умолкло … Тот кто сказал тебh, будто въ воскресенье не должно закалватъ, ни естъ закланнаго, сказалъ не отъ священнаго писанiя, о отъ своего сердца.”
    След това ненавистта към жидовството се ожесточила. Особено такава тя станала след времето на пренасянето в Киев на мощите на Св. Евстратий, пострадал от Евреите. Тържествеността на това събитие необикновено живо възбуждало в народната памет тези обстоятелства, при които са станали страданията и мъченическата кончина на Евстратий. Обстоятелствата при това са следните: в 1096 г., при неочаквано нападение на Киев от Половците, при което били изгорени Стефановият и Германовият монастири, и разграбен Печерският монастир, Половците, убили няколко братя, взели много в плен, в т.ч. и пр. Евстратий. След това, заедно с другите Киевчани, бил продаен в робство на един от херсонските жидове, занимаващи се, по примера на своите едноплеменници, с много разпространената, по това време, търговия търговия с пленници-християни, които те изкупували от различни езичници: Половци, Печенеги и др., и след това с тях са наводнявали пазарите на Испания, Полша и Азия. Херсонският жид с много мъчения принуждавал Евстратий и неговите другари да се отречат от Христос, но Евстратий, напротив, до такава степен успял да укрепи в тях любовта им във вярата, че те решили по-скоро всички, един по един, да умрат, и умрели, морими от глад, от колкото да изменят на вярата си. Само той единстен, прекарвайки много дни в глад, оставал още жив. Жидът, раздразнен от такова необикновено упорство, накрая, разпънал Евстратий на дърво, и след това, още жив, го пронизъл с копие. Всички тези обстоятелства, приведени в паметта на христяните, в посоченото от нас време, пренасянето в Киев на мощите на този мъченик, роден в техния град, особено възбуждали Киевчани против жидовството (русите го възприемали като сектанство на част от еврейте и някои руснаци, приели юдаизма по това време,к.м.).
    В 1113 г. жидовете, със своята алчност за пари, възбудили срещу себе си бунт на киевския народ, – и тогава много от тях били избити с камъни (П.С.Р.Л. т.VII, Воскресенская лhт. стр.23; ”Кiяне же раграбиша дворъ Путятинъ тысячьскаго: идоша на жиди и разграбиша я”).

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: