Предстои планиран въздушен тероризъм


Предстои планиран въздушен тероризъмМитът за безопасността на въздушните полети беше отменен окончателно. Оттук нататък можете да летите само на свой риск и отговорност.

Така могат да се определят последните сензационни разкрития, или по-точно признания, дошли от САЩ, засягащи цялото въздухоплаване и неговата сигурност. Последиците ще бъдат колосални и едва ли някой може да ги предвиди отсега.

Че управлението на съвременните самолети може да бъде откраднато, т.е. прехванато дистанционно от земята, отвътре в салона, или от друг летателен апарат, започнахме да пишем веднага след терористичните операции в Ню Йорк на 11 септември 2001 г., на основата на информацията за използването на системата Global Hawk.

Последваха други отвличания, катастрофи, аварии, самоубийства със самолети, най-напред с американските Boeing, а след това и с европейските Airbus. Оказа се, че Boeing много по-лесно може да бъде похитен дистанционно и че с Airbus са имали проблеми, които все пак са били решени „успешно“. С това се обяснява и последната серия от изчезване и унищожение на малайзийските МН370 и МН17, с Boeing 777-200 ER и най-последната катастрофа на немския А320 на Germanwings във френските Алпи /виж стр. 16 и 17/.

Преди години нашите твърдения за дистанционното отвличане предизвикаха спорове сред специалистите. Но сега всичко беше потвърдено официално от …САЩ.

Оглавяваната от Генералния контрольор на САЩ Сметна палата на правителството на САЩ, която контролира изразходването на бюджетните средства, в публикувания на 14 април 56-страничен отчет за „Управлението на въздушното движение в процеса на преход към технологии от следващо поколение посочи че ще изисква по-широк подход към кибербезопасността. Интересно защо документът беше без гриф „Строго секретно“ въпреки че в такива случаи тези документи се засекретяват.

Какво се казва в него.

Според отчета на Сметната палата на САЩ бордовите компютри на стотици самолети, извършващи търговски полети, могат да бъдат уязвими за взлом и дистанционно прехващане с използването на пътническата система Wi-Fi на самолета или даже от някой от земята.

Един от съставителите на доклада Джералд Дилинъм, разказа, че такива самолети са даже най-новите Boeing 787 Dreamliner, най-новите Airbus A350 и A380, чийто високотехнологични пилотски кабини са включени в същата Wi-Fi мрежа, която се използва и от пътниците в салона.

Съвременните технологии за връзка, в това число и включваните IP, все по-често се използват в авиационните системи, създавайки възможност за получаване на достъп и въздействие върху системата на самолета от неупълномощени лица – се казва в доклада, консултиран от експерти от авиацията и кибербезопасността.

Съставилите отчета следователи твърдят, че за хакер, оборудван само с ноутбук теоретично е възможно:

  • да прехване управлението на самолета;
  • да зарази с вируси компютрите за управление на полета;
  • да постави под заплаха безопасността на полета чрез постигане на контрол над бордовите компютри;
  • да се управляват системите за предупреждение или даже навигационните системи.

Това наистина е сензация, тъй като Сметната палата на САЩ е и следствен орган, а Федералното управление на гражданската авиация на САЩ официално се намира в състояние на „война с тероризма“.

Странно е защо тази информация, която може напълно да дестабилизира въздухоплаването в света, не беше незабавно засекретена. Напротив. Даде й се гласност в основни медии.

С откритото публикуване на този доклад като че ли правителството на САЩ подсказва на терористите: защо да рискувате и да се опитвате на внасяте в самолетите бомби и отровни газове щом като нещата могат да се свършат и от борда с един ноутбук. Даже се появи файл на арабски език, обясняващ тази операция. Дерзайте!

Но какво да правят онези милиони, които все още летят със самолети насам-натам по света и си мислят, че въпреки тероризма това е най-сигурният начин за пътуване и транспортиране. Не могат да направят нищо освен да разберат, че отсега нататък ползването на авиационния транспорт е за техен риск и страх.

Има и още две възможности.

Първата е по-малко вероятно. Тя гласи, че следствените органи на другите държави са се приближили до причините на някои от разследваните от тях катастрофи, например на МН370, МН17 или на Germanwings и съществува опасност да разкрият хакерите от ЦРУ, работещи сега за различни частни структури, унищожаващи самолети и пътници заради политически мотиви.

Втората възможност е по-вероятна. Тя гласи, че се планира нова серия терористична операция срещу международното въздухоплаване, която ще бъде приписана на различни брадати и чалмати хакери, действащи от пещерите на третия свят. Или на първия, както с Germanwings.

Можете да забравите термина „безопасност“ на въздухоплаването, което продължава да не ви позволява да внасяте на борда и една малка минерална вода.

 

 

Автор: Красимир Иванджийски

Източник: http://strogosekretno.com

Posted on 11.05.2015, in Анализи, Национална сигурност and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: