Руската гордост в небето – Су 34


Руската гордост в небето - Су 34Су-34 (название на НАТО: Fullback) е съвременен руски двуместен изтребител-бомбардировач, предназначен да замести остарелите Су-24М и Ту-22М3.Разработката на тази разновидност на Су-27 започва още през 80-те години на ХХ век, а първия си полет самолетът прави през 1990 г.Оригиналното обозначение на самолета е Су-27ИБ (ИБ:изтребител-бомбардировач).

Бюджетните ограничения водят до постоянно прекъсване и започване на програмата и така довеждат до много различни наименования на самолета достигащи до обществото. Когато през 1994 г.в пресата е съобщено за наличието на такъв самолет, той е обозначен като Су-34.

Третият прототип от този тип е показан на Парижкото авиационно изложение през 1995 г.,като Су-32FN (FN от „Fighter, Navi“), обозначен като пограничен самолет към ВМФ и е обозначен като Су-34МФ (МФ от МногоФункционален)ма МАКС изложението през 1999 г.

На парижкото авиошоу през 1990 г. той е наречен „птицечовката“ заради специфичната форма на носовата част на самолета. Руските ВВС официално приемат името Су-34 за официално обозначение.До днес са произведени малко бройки от този тип самолети.

В средата на 2004 г. от Сухой съобщават, че малкото количество от произведени самолети ще достигне бройка за ескадрила към 2008 г. Въпреки това продължават програмите за модернизация на Су-24 и Су-34 още не е широко употребяем в руските ВВС до този момент. През март 2006 г., руският министър на отбраната Сергей Иванов, съобщава, че за същата година са закупени само два самолета, като е планирана бройка за полк от 44 самолета до 2010 г. Общо се очаква да бъдат закупени 200 самолета за заместване на 300-те Су-24, които са подложени на модернизация с цел удължаване на живота им до закупуването на всички Су-24.

Иванов твърди, че новите самолети за много по-надеждни в критични ситуации и руските ВВС се нуждаят много повече от тях, отколкото остарелите вече Су-24 и Ту-22М. През 2006 година Иванов разкрива,че приблизително 200 Су-34 се очакван на служба до 2020 г.Това е потвърдено от ръководителя на руските ВВС Владимир Михайлов през 2007 г. Осем самолета са доставени през 2007 г., а през 2008 е започнало алтивно производство на Су-34. Русия на служба 25 Су-34, на 2012 г. и още 100 до 2020 г.

Технически характеристики:

Екипаж: 2 човека
Дължина: 23,3 м
Размах на крилата: 14,7 м
Височина: 6,0 м
Площ на крилото: 62 м²
Маса празен: 22500 кг
Нормална маса при излитане: 38240 кг
Максимална маса при излитане: 45 000 кг
Двигател: 2 × двуконтурен, газотурбинен, турбореактивен двигател АЛ-31Ф-М1
Тяга : максимална: 2 × 7670 кгс (74,6 кН) форсаж: 2 × 13500 кгс (132,4 кН)
Масс на двигателя: 1520 кг

Летателни характеристики:

Максимална скорост на голяма височина: 1900 км/ч (1,8 Мах) Максимална скорост близо до земята: 1400 км/ч
Дължина на полета: 4000 км

Радиус на действие : 1100 км

Таван на полета: 17000 м нормално тегло при излитане: 616 кг/м²

максимално тегло при излитане: 725 кг/м²

Въоръжение Картечница: 1 × 30 мм ГШ-301

Точки за окачване на ракети: 12 Боево натоварване: 8 000 кг.

Руската гордост в небето - Су 34

 

Източник: http://ntotkov.blogspot.com

Реклами

Posted on 05.04.2015, in Въоръжени сили and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: