Руски пилот: Разследването на Boeing 777 трябва да бъде пределно открито


Руски пилот: Разследването на Boeing 777 трябва да бъде пределно открито

Алфред Малиновски. © Фото: zakonia.ru

Пилотът и вицепрезидент на Профсъюза на полетния състав на Русия Алфред Малиновски в интервю за „Гласът на Русия” коментира възможните трудности в хода на разследването на самолетната катастрофа на малайзийския „Боинг” на територията на Украйна, за това защо не трябва еднозначно да се вярва на разследването и как да се направи така, че истината за катастрофата да стане известна на всички.

Предварителният отчет за хода на разследването на катастрофата на „Боинга” се основава на данни, събрани в достатъчно кратко време – за две месеца. Доколко може да се врява на такъв род предварителни данни?

-Тези данни ще бъдат предварителни. Да им се вярва или да не им се вярна е сложно да се каже. Моето лично мнение е, че в никакъв случай не трябва да им се вярва. Защото върху тези, които разполагат с информация, се оказва силен натиск от страна на САЩ, ЕС и т.н. Но тези данни, най-малкото, ще дадат възможност на експертите да анализират цялата ситуация.

Два месеца са, разбира се, малко за готови изводи. Но това не е и такъв случай, при който изчезва връзката с екипажа, и разследването започва с въпроса, защо е изчезнал екипажът и т.н.

Тук вече е много ясно: самолетът е свален. Цял пласт от разследването отпада, остава да се изясни кой го е свалил.
Трябва ли да се сменя съставът на групата експерти за следващите етапи на разследването с оглед на крайно политизирания контекст на трагедията?

-Най-напред трябва да се направи експертиза за това с какво е бил поразен самолетът: картечни ли са дупките там, или от оръдие, или от ракета. Това може да се уточни. После са необходими вътрешните разговори на екипажа, поне някакви реплики дори след директното улучване, ако то не е било в кабината. И са необходими и разговорите с диспечера.

Много е важно да се разбере, защо той ги е насочил тъкмо по този маршрут. Досега тази информация никъде не е публикувана. Това е също въпрос. Дали трябва да се сменя съставът на групата?

Смятам, че групата трябва „виртуално да се разширява”: всичко трябва да е пределно открито и достъпно за всички страни, защото случаят не е вътрешен, това е транснационален проблем. Трябва да има открит достъп до най-малките детайли, за да могат експертите да обсъждат версиите и предварителните изводи.

Публикуването на окончателния отчет е предварително планирано за юли 2015 г. Доколко са реалистични тези срокове?

-От моята практика на разследвания мога да кажа, че като цяло една година е достатъчна. Ние знаем, че самолетът е бил свален, остава да се изясни, кой го е свалил.

Има ли необходимост от задължително публикуване на междинния отчет? Да предположим след половин година.

-Мисля, че междинният отчет е необходим дори не след половин година, а това трябва де е постоянна и системна информация за целия свят за това как се движи разследването, какви версии се правят.

Защото половин година е достатъчно голям период, за това време може нещо да се скрие, да се даде заден ход, а когато придвижването върви по месеци, може да се даде заден ход най-много на последната информация.

Гласът на Русия: http://bulgarian.ruvr.ru

Posted on 10.09.2014, in Общество and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: