Т-50 облича военна униформа


© Фото: aviasalon.com

© Фото: aviasalon.com

Военновъздушните сили на Русия започват държавни изпитания на изтребител от пето поколение Т-50, създаден в рамките на програмата ПАК ФА (перспективен авиационен комплекс на фронтовата авиация).

Началото на държавните изпитания са най-важният етап в живота на изтребителя, който показва, че новата машина се е осъществила като самолет и може да бъде допусната до изпитания вече с бойно използване.

Първите машини от ново поколение трябва да пристигнат в Ахтубинския летателно-изпитателен център още тази пролет и веднага да започнат полети – стартът на държавните изпитания е планиран за март-април тази година. В програмата за изпитания са задействани пет машини – петият екземпляр Т-50 се издигна във въздуха през октомври 2013 г. След месец общият брой на полетите по програмата за изпитания превиши 450. Темповете растат – така за октомври 2012 г. Т-50 направиха общо 150 полета от момента на началото на изпитанията през януари 2010 г., и после в течение на годината – още над 300 полета. При наличието на 6-8 опитни машини напълно реално ще бъде извършването на 400-500 полета ежегодно, което ще позволи изпитателната програма да завърши с 2000 полета в продължение на 3-4 години. През 2015 г. първите машини трябва да пристигнат вече в Липецкия център за бойно използване и преобучение на лекия състав за подготовка на строевите пилоти на руските ВВС.

Т-50 ще стане първият изтребител от ново поколение, приет на въоръжение в руските ВВС от края на 80-те г. (тогава бе подписан съответния документ за Су-27). До края на десетилетието се планира закупуването на 50-60 самолета Т-50, а общо ВВС трябва да получат 200-250 машини от този тип. Предполага се, че първата строева част ще достигне бойна готовност през 2017-2018 г.

Новият изтребител трябва сериозно да повиши бойния потенциал на ВВС, като замени в състава им самолетите на платформа Т-10 (Су-27 и частично Су-30), обезпечавайки превъзходството, в това число и в хипотетични сблъсъци, със сериозни противници, разполагащи с модернизирани машини от четвърто поколение или дори пето – независимо дали „търговския изтребител“ F-35 или наличния само в американските ВВС F-22.

За разлика от F-22, чиито конструктори в значителна степен жертваха летателните възможности в полза на по-малката забележимост, при създаването на Т-50 бе поставена задача да се намери приемливо съчетаване на тези качества. В резултат Т-50 има съществено по-високи летателно-технически характеристики, в това число скорост и далекобойност на полета, които са определящи за тежките изтребители, към които той се причислява.

По-малката забележимост обаче, не бе пожертвана – композитните материали, радиопоглъщащите покрития, багрилата в съчетание с напредналите изчисления на геометрията на машината и радар-блокерите в каналите на въздухозаборниците, осигуряват на Т-50 твърде малка забележимост.

Мненията на редакцията и на автора могат да не съвпадат.

Гласът на Русия: http://bulgarian.ruvr.ru

 

Реклами

Posted on 10.03.2014, in Въоръжени сили and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: