Русия разширява хеликоптерната си индустрия


Русия разширява хеликоптерната си индустрия В Москва стартира 39 Европейски хеликоптерен форум (Europian Rotorcraft Forum, 3-6 септември). Той се организира от руския холдинг „Хеликоптери на Русия”. Във форума участват над двеста представители на водещи световни конструкторски бюра и компании, разработващи хеликоптерна техника, такива като ЦАГИ, German Aerospace Center, ONERA, Eurocopter, AgustaWestland.

Форумът на производителите на хеликоптери се провежда в Европа от 1975 г. Значението им е трудно да се оцени: тъкмо тук се определят тенденциите в развитието на производството на хеликоптери, отбеляза генералният директор на компанията „Хеликоптери на Русия” Алексей Самусенко:

– Събитията от последните десетилетия рязко увеличиха интереса към хеликоптерите. Това се обяснява със случващото се в света – геополитическите промени, различните локални конфликти, икономическите промени в света. За нарастването на интереса говорят и увеличаващи се продажби.

Развитието на хеликоптерната индустрия днес се определя от няколко тенденции, отбелязва експертът. Първо, повишава се сигурността на полетите. Второ, намалява себестойността на експлоатацията на машините. Трето, осигуряват се техническите възможности на хеликоптерите за работа при всякакви географски и климатични условия.

Неотдавна в Ростов на Дон се проведе съвещание за проблемите на производството на хеликоптери с участието на руския президент. На него се обсъждаха перспективите в развитието на промишлеността с оглед на тези тенденции, отбелязва Алексей Самусенко:

– Беше отбелязано, че при наличието на големите постижения при тежките и средните хеликоптери практически отсъства нишата на леките. Беше поставена задача да се разшири работата в областта на леките граждански хеликоптери – това е две и половина и четири и половина тона маса.

Най-нова тъкмо в този клас машина стана многоцелевият лек хеликоптер „Ансат”. Серийното му производство вече е започнало в Казанския хеликоптерен завод, в разработването на „Ансат” активно са участвали специалисти от Казанския технически университет. В машината са въплътени последните постижения в производството на хеликоптери. „Ансат” има добри перспективи на вътрешния и външния пазар. Той може да се използва във въоръжените сили като учебен, доколкото системата му на управление може лесно да се настрои от лек хеликоптер в тежък. Днес „Ансат” се използва от Министерството на извънредните ситуации и вътрешното министерство, планира се да се използва и за медицинска помощ при екстремни ситуации.

Русия в скоро време предвижда да заеме около 20 процента от световния пазар за хеликоптери. Планът ще се реализира като се използват на най-новите технологии и материали и се придвижат на пазара хеликоптерите Ми-17, Ми-38, Ансат, Ка-226, Ка-62 и други машини.

Мненията на редакцията и на автора могат да не съвпадат.

Реклами

Posted on 05.09.2013, in Международна политика and tagged , , . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: