Правилен китайски живот без „Ферари“ и „Ролекс“


Правилен китайски живот без "Ферари" и "Ролекс"Като се откажем от подкупите, ще се откажем и от разкоша

Същността на ясната и проверена политика е в единството на онези, които провеждат тази политика, тоест осъществяват я в пълно съгласие и без демократични разтакавания, които само разкъсват  управленския вектор, превръщайки правата линия в нелепи криволици и давайки простор на ярко изявените лобисти и закоравелите рушветчии.

Логиката на китайския регулатор на СМИ — държавното управление за радио и телевизия (State Administration of Radio, Film and Television) — не може да се отрече. В съответствие с генералната линия на партията SARFT нареди на телеканалите и радиостанциите да  свалят от предаванията рекламата на скъпи подаръци.

Забраната последва след срещата на ръководството на страната на 4 февруари. Лидерите на Китай препоръчаха на гражданите да бъдат по-икономични и да избягват разточителствата. Беше казано и за продължаване на борбата с корупцията. По-рано, през есента на миналата година, на служещите в КНР беше официално забранено да приемат скъпи подаръци и да харчат за банкети.

По този начин в държавното управление за радио- и телевизия приеха за сведение призива на генералния секретар на КПК Си Цзинпин – да се усили борбата с корупцията. В края на януари генералният секретар заяви, че е необходимо да се борят не само с „тигрите“ — високопоставените чиновници-рушветчии, но и с „бълхите“ — държавните служители с нисък ранг, които също нарушават закона.

Рекламата на разкоша, отбелязва SARFT, пропагандира лъжливи ценности и формира лоши обществени идеали.

Зад всичко това се забелязва отказ от ценностите на потребителското общество, приети в САЩ и Западна Европа. Вижда се също курс към заличаване на резките социални граници: ами че в КНР живеят 251 доларови милиардери и в същото време в селските райони има 128 млн. бедняци, чийто годишен доход на човек е под 2300 юана (368 долара.). Продължавайки обявения курс, правителството обнародва програма за повишаване на минималната работна заплата в КНР. До 2015 година в градовете тя трябва да се увеличи почти с 40%, а броят на бедняците в страната трябва да се намали с 80 млн.

Има и още една цел, за която, трябва да отбележим, не се говори направо. Решенията на КПК и осъществяването им в живота от SARFT, наложило забрана да се показват по телевизията бутилки с маркови питиета с цена от няколко стотици долара или златни часовници, премахва повода за неприятното чувство, което може да се зароди в бедния гражданин при поглед към екрана. Това чувство не е непременно завист или омраза, които да го накарат да напълни с патрони пълнителя на „калашника“. Точно така, както „Фейсбук“ докарва европейците, откачени на тема  потребление и „успех“, до черна мъка и депресия, предизвикани от контактите с приятели-кариеристи, китайската телевизия, предлагаща „Ферари“ на 99,9% странична аудитория, неволно дава на бедните граждани да разберат, че те или са се родили в неподходящо време и на неподходящо място, или път съдбата от самото им раждане се е обърнала към тях със задника!

Сега е друго: златото и алкохола за 500 гущера са обявени за лош вкус и даже са забранени.

Posted on 14.02.2013, in Общество and tagged , , . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: