Руският ритейл влезе в бъдещето


Руският ритейл влезе в бъдещетоВ Москва беше открит първият „Магазин на бъдещето”. В него няма обикновени продавачи. Всяка стока е отбелязана със специална маркировка. Клиентите просто вземат нещата и продуктите в кошницата, електронни датчици смятат стойността, и купувачите просто трябва да платят в специални автомати.

Пълният цикъл на обслужване на купувача е основан на технологиите за радиочестотната идентификация (RFID). На всяка стока има радиомаркировка по която може да провери цената на стоката, срокът на годност и даже кога е псотъпил в магазина. След като вземе нужните стоки клиентът слага кошницата на специално устройство. То само смята цената и дава касовата бележка. В новия магазин клиентът плаща в автомат – с пари в брой или с карта. Разказва ръководителят на проекта „Перекрьостък. Магазин на бъдещето” на компанията X5 Retail Group Владимир Русанов:

– Автоматичната идентификация на стоките позволява да се следи движението на продукцията на производителя на склад, от склада в магазина до потребителя, да се контролира срока на годност и мигновено да получава информация за броя и видовете на стоките в магазините. Тази система също така предотвратява появата на фалшива продукция. Тази технология помага за предотвратяването на кражбите в магазините, а тъй като сигналът стига до управлението, технологията позволява да се следи срокът на годност на стоката и цялата информация за нея.

За първи път „магазинът на бъдещето” беше изпробван на форума РУСНАНОТЕХ през есента на 2011 година. Бившият президент Дмитрий Медведев стана един от първите високи гости, изпробвали новата технология. Още след година магазинът беше пустат в пробно – само за служителите на X5 Retail Group в базата на офиса на компанията в Москва. Разказва анализаторът по потребителския пазар на компанията «Финам Менеджмент» Максим Клягин:

– Това е съвсем логичен проект в условията на промяна на потребителския пазар и развитието на новите технологии. Той засега има пилотен характер. Но заради усъвършенстването на иновациите такива проекти ще се увеличават. Технологиите, механизмите, които днес се демонстират като възможности на бъдещето, ще станат част от нашето ежедневие.

„Магазинът на бъдещето” е създаден от 3 руски компании – проектната X5 Retail Group, Роснано (като финансов съвместен инвеститор) и Ситроникс (като технологичен партньор). Основната задача е била да се внедри технологията RFID в търговията на дребно. Първият «Перекрьостък. Магазин на бъдещето» за обикновени потребители създателите на проекта смятат да отворят в Сочи в ски-курорта «Роза Хутор». Той ще отвори врати в началото на 2013 година, а инновациите в магазините ще се пяовят по-близо до началото на Олимпиадата през 2014 година. А дотогава, на феновете на високите технологии остава само да се готвят за пазаруване без продавачи и консултанти.

Posted on 29.12.2012, in Лайф стайл and tagged , , . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: